Wednesday, November 26, 2008

Ahli Parlimen sepakat......


Di manakah keadilan?? Di manakah hak mereka ??

“Saya rasa isu ini isu yang sangat penting untuk dibahaskan kerana ini adalah isu palestin. Mereka sana kebuluran sengasara yang dipertua.” Tegas seorang Ahli Parlimen.


Hari ini saya begitu gembira kerana ini pertama kali dalam parlimen membincangkan sesuatu isu tanpa dipengaruhi oleh fahaman politik masing-masing. Isu Zionis yang diusulkan oleh Ahli Parlimen Batu Pahat, Puad Zarkasyi memang sangat relevan dan penting buat masa sekarang. Isu ini sudah lama diperjuangkan oleh badan bukan kerajaan (NGO) malah Jemaah Islam di Malaysia pun sudah berkali-kali menghantar memorandum kepada kerajaan dan juga kepada Pertubuhan Badan-Badan Bersatu (PBB).


Usul yang menegaskan kerajaan Malaysia untuk bertegas dan menghalang keganasan zionis ini telah disepakati dan dipersetujui oleh sebahagian ahli parlimen hari ini. Tetapi apa yang mengecewakan saya adalah Timbalan Yang Dipertua hari ini tidak membenarkan untuk dibahaskan. Beliau berkata


“Isu ini tidak penting untuk dibincangkan sekarang. Ia akan dibincangkan kemudian. Berkata Timbalan Yang Dipertua, Datuk Ronald.


Saya begitu terkejut dengan jawapan speaker ini. Jikalau kita melihat berita hari ini, boleh dikatakan semua ahli parlimen bersetuju untuk membahaskan isu ini. Tetapi speaker tetap dengan pendiriannya. Apa-apapun saya gembira isu ini dibahaskan dengan mengenepikan perbezaan politik masing-masing. Harap isu ini tiada kompromi oleh kita semua untuk kita perjuangkan selamanya. Lebih-lebih lagi kepada pemimpin Negara kita yang bertanggungjawab untuk memperjuangkan issu palestin di peringkat global dan di Malaysia. Semoga Allah swt permudahkan kerja ini.


Hidup Islam!!


Bebaskan Palestin!!!


Allahuakbar!!!