Friday, November 7, 2008

Akhirnya sempurna!!!


"Akhirnya sempurna". Apa saya merepek ni?? Aduh2... Biasalah orang sudah baru habis exam macam ini la. Dah lama jugak tidak menulis. Tak tau la ada orang masih baca lagi blog ini. Harap2 adalah.

Tadi bersamaan hari jumaat 7hb November pada pukul 6 petang, saya sudah sempurna. Sempurna? Sempurna menghabiskan semua kertas. Kertas yang terakhir tadi, merupakan kertas yang agak mencabar juga. Risau pun ada juga kertas tu. (risau). Apa-apa saya sudah berusaha dan biarlah Allah yang menentukan kejayaan saya.

Masa kertas yang terakhir ini, saya terkena Demam Panas. Hanya Allah sahajalah yang tahu sampai ayah saya datang bawa air kelapa. Air kegemaran ketika demam. Nasib baik exam yang terakhir. Kalau tidak habislah hamba. Demam ini kadang-kadang sejuk kadang-kadang panas. Dan saya pun tidak suka makan ubat. Jadilah macam tu.

Sem ini sudah sempurna, dan perjalanan hidup perlu diteruskan walaupun kita ini tidak sempurna. Ramai orang apabila habis ujian, mereka kata "Merdeka". (biasa) dan ada juga berkata "sedih"(jarang-jarang) dan ada juga yang ingin "jom bakar buku ini"(tidak pernah dengar). Semuanya adalah luahan hati apabila orang sudah habis exam.

Kesimpulannya walaupun ujian dunia(exam dunia) sudah habis, ingatlah bahawa ujian di dunia yang mendatang pasti juga akan ditempuhi oleh kita. Oleh itu, bersiap sedialah menempuhi ujian ini kerana kita tidak tahu apa ujian yang akan menimpa kita.

*Selamat bercuti kepada semua yang sudah berjaya menghabiskan peperiksaan mereka.
*Gunalah cuti ini sebaik yang mungkin... Masyarakat memerlukan anda semua. Berbaktilah kepada mereka.

No comments: