Sunday, April 25, 2010

BN menang di Hulu Selangor

Ketika saya membaca utusan online untuk mengetahui tentang keputusan pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, saya sudah menjangkakan keputusan yang BN akan menang dengan majoriti yang besar. Hal ini kerana bagi saya jentera kempen dan propaganda yang dibuat oleh BN sangat kuat dan gagasan 1Malaysia yang dilihat banyak mempengaruhi pengundi kali ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan kemenangan calon Barisan Nasional (BN), P. Kamalanathan pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor hari ini sebagai satu peralihan besar sokongan rakyat kepada BN.

Kata2 PM itu bagi saya benar sekali dan ternyata apa yang beliau lakukan sekarang ini sebagai PM memang berjaya mempengaruhi rakyat Hulu Selangor secara khususnya dan rakyat Malaysia secara amnya.

Rakyat secara amnya memang inginkan sebuah kerajaan yang telus dan jujur dan yang paling penting menepati kehendak rakyat. Bagi saya, kemenangan BN atau PKR sekalipun dalam pilihan raya kecil ataupun besar tiada apa2 makna jika mereka tidak berbakti dan menunaikan janji mereka semasa kempen mereka.

Berpolitiklah di jalur dakwah dan berdakwahlah di jalur politik.

Selamat bekerja untuk rakyat dan agama.


Ini hanyalah ulasan seorang penulis yang kurang ilmu tentang politik.

No comments: