Sunday, August 31, 2008

Hari Keluarga PPINS

Sebahagian ahli PPINS yang hadir.....

"Mana anta semua ni sheikh? Lambat dah ni.. Berkata hati ini yang risau mana la kakak,abang dan adik PPINS ni.. Dah kul 10 dah ni.. Perkara yang buat saya menunggu memang saya tidak suka. Biasalah hati golongan muda.

Alhamdulillah, 10.45 pagi semua ahli yang berjanji hendak datang akhirnya sampai ke tempat hari keluarga ini. Tempatnya ini betul-betul sebelah rumah Menteri Besar NS. Memang sangat menarik. Cuaca pun mendung dan memang akan hujan sekejap lagi.

Aktiviti dimulai dengan taaruf bersama ahli lama dan ahli baru. Habis semua perkara diketahui tentang ahli PPINS ini. Rasa seronok dan sedih bercampur baur kerana ada ahli yang bakal menghabiskan sesi belajarnya tidak lama lagi. Tahniah kepada mereka.

Seterusnya Ustaz Syamsul selaku YDP ABIM NS memberikan sedikit perkongsian pengalaman tentang beliau dan nasihat beserta semangat kepada ahli PPINS ini. Beliau banyak menekankan tentang kualiti dan perlunya kita menjadi seseorang di dalam masyarakat. Kualiti kita sebagai pelajar perlu kita menjuarai dalam bidang kita. Begitu juga dalam bidang yang lain.

Banyak yang kita bincangkan sambil bersantai. Merencana perjuangan dalam satu hari memang tidak cukup untuk kita betul2 merancang. Satu perancangan jangka panjang dan jangka pendek. Tetapi sekurang-kurangnya kita sudah merancang hanya Allah s.w.t yang akan menentukan segalanya.

Dalam pukul 2 petang, aktiviti kami berakhir dan bersalaman antara kami tanda eratnya silaturrahim itu.

Semoga Hari ini menjadi hari yang sebaik2nya untuk kita. Hari yang gembira dan sedih dalam masa yang sama. Hari untuk kita mencurahkan perasaan kasih sayang kita terhadap kawan kita. Dan juga hari untuk kita ingat bahawa hidup ini hanya sementara.

Oleh itu, janganlah anggap dunia adalah milik kita. Bersamalah kita bina kekuatan jasmani dan rohani di bulan puasa ini. Bulan yang dikurniakan Allah s.w.t dengan limpah dan kurnia yang tidak terkira banyaknya. Rugi kepada sesiapa yang tidak mengejarnya.

Bersama kita mengejar ijazah TAQWA!!!

____________________________

Antara program yang dirancang oleh PPINS bulan Ramadhan ini:

Ihya Ramadhan PPINS
UIA Gombak
12 September 2008

Ihya Ramadhan ABIM
Akademi Pembangunan Belia Malaysia, Port Dickson.
19-21 September 2008.

Kepad sesiapa yang berminat, sila hubungi saya. Terima Kasih.