Thursday, July 3, 2008

Harta yang tidak kekal.


Alhamdulillah, impian daku selama ini telah tercapai. Wang yang aku simpan selama ini akhirnya mampu juga aku membelinya . Tepat pukul 10.30 pagi hari rabu bersamaan 2 julai aku keluar dari rumah dengan seribu harapan ingin membeli computer riba yang elok untuk memudahkan aku membuat kerja kuliyyah dan persatuan. Harapan sangat tinggi untuk dapat beli dengan orang yang betul di low yatt ini. Maklumlah tempat ini kadang-kadang kalau tidak cari orang dan tempat yang betul boleh kena tipu. He2.

Tepat pukul 12 tengah hari, aku sampai di low yatt tempat yang popular kalau hendak membeli barang-barang komputer. Sesampai di sana mata aku mencari-cari computer riba yang sesuai dengan belanjawan aku ini.

Selama setengah jam aku mencari dengan telitinya, akhirnya aku terjumpa seorang tauke komputer ini. Apa lagi dia 'promote' la komputernya. Menariknya computer ini adalah harganya memang murah. Dengan ciri-ciri computer yang dia tawarkan memang menarik perhatian aku untuk membeli komputer ini. Habis dia cerita perbezaan processor AMD dan Intel Core 2 Duo. Memang menarik.

Akhirnya dia cadangkan untuk membeli AMD ini kerana processor yang ini lebih sejuk dan tahan lama. Memang saya inginkan AMD pun untuk computer riba saya ini. AMD kali ini lebih sejuk dan bagus untuk main game. (ke situ plak). Apa-apa pun aku rasa bertuah kerana dapat tauke kedai yang betul. Habis dia install sume perisian dalaman computer ini. Mudah sedikit kerja aku. Tidak payah susah nak beli CD software nak install satu-satu.

ACER 4520 akhirnya menjadi milik aku akhirnya. Selama beberapa tahun aku mengidamkan komputer ini akhirnya terbalas juga. Harap2 komputer ini lebih memudahkan aku untuk membuat kerja persatuan dan kerja pelajaran aku yang makin lama makin banyak.

Harapan aku pada sem baru ini:

  • Menjaga hubungan aku dengan Allah s.w.t dan hubungan dengan manusia.
  • Menguruskan masa dengan baik antara belajar dan jemaah.
  • Menjaga pelajaran aku ini supaya tidak menjadi fitnah kepada orang lain.
  • Mendidik diri agar sedar akan akan masalah umat yang memerlukan keterlibatan kita dalam dakwah.
  • Melatih diri untuk menulis artikel paling kurang seminggu sekali .

Semoga dengan adanya computer riba ini, harap-harap diri ini tidak tersimpang dari jalan yang lurus dan jalan yang diredhai oleh Allah s.w.t. Doa dari keluarga dan sahabat semua amat perlu lebih-lebih lagi kita terlibat dalam kerja dakwah ini. Semoga juga kita terpelihara dari fitnah dunia yang makin mencabar saban hari.

SEMESTER BARU HARAPAN BARU!!

No comments: