Thursday, April 24, 2008

Kelemahan diri ini......


Alhamdulillah, hari ini 24/4, saya selamat sampai di UIA. Bumi ilmu yang semakin tandus keilmuannya. Bermulanya satu episod hidup yang baru. Dengan subjek yang baru,bilik yang baru membuatkan aku rasa akan mendapat semangat yang baru.


Tetapi aku sedar yang diri aku ini punya kekurangan yang amat dari manusia yang lain. Hidup yang penuh dugaan dan cabaran ini akan aku tempuh untuk mendapat nikmat kehidupan yang selamanya. 'Permainan dunia, material, artis, hiburan melampau, gosip artis,......ahhh!!!!! Buatkan aku meluat dengan semua ini.


Mengapa semua ini membelenggu hidup aku!!!!!!


Aku rimas!!!!!!!


Aku sedar yang diri ini tidak boleh lari dari semua ini. Hidup sebagai manusia tidak boleh dari semua ini. Tetapi aku perlu kuatkan hati. Hidup ini ibarat 'tumbuhan'. Jika kita biarkan ia tanpa siraman air maka akan layulah tumbuhan tersebut. Jika kita berikan kasih sayang yang sebaiknya,maka akan hidup suburlah tumbuhan tersebut.


Sama jugalah dengan manusia, jika kita sirami dengan air zikrullah dan cahaya keimanan, maka akan bertambahlah keserian hidup manusia itu. Kitalah yang membentuk diri kita dengan sinaran dan pancaran itu.


Oleh itu, basahilah lidahmu dengan zikrullah, tempatkanlah dirimu di kalangan orang yang soleh. Hal ini akan menguatkan kita untuk terus hidup dengan keredhaan Allah s.w.t. Semoga hidup ini akan lebih bermakna kehidupan yang sebenar.