Thursday, April 23, 2009

Ustaz patah kaki!


Ustaz Khazri baru keluar Wad

Apabila saya mendapat message daripada kawan saya, saya terkejut dengan kandungan dalam message tersebut. Kandungannya berbunyi

" Ustaz Khazri accident patah kaki sekarang di Wad 5A Hospital Seremban"

Saya pun terkejut dengan kandungan tersebut dan petang itu saya bergegas pergi ke Hospital bersama rakan saya.

Sampai di sana pukul 6.20 petang, saya pergi bergegas ke Wad 5A. Tetapi saya dan rakan-rakan SHAMS tidak menjumpai katil ustaz. Saya pun pelik. Betul ke Wad 5A. Selepas itu, saya terjumpa dengan rakan sekerja Ustaz Khazri di UKM. Dia kata "ustaz sedang dalam wad pembedahan. Dari pukul 4.30ptg lagi ustaz dibedah. Mungkin dalam pukul 7 ptg ustaz keluar". Apabila saya dengar ustaz sedang dibedah saya pun harap ustaz akan kembali normal.

Wad pembedahan di tingkat 3. Rakan sekerja ustaz memberitahu. Saya pun bergegas ke tingkat 3. Sampai di tingkat 3, ramai kelibat yang ada di situ. Mak dan kakak ustaz Khazri pun ada disitu. Saya pun terus bertanya ustaz bagaimana semua. Ternyata Mak ustaz seorang yang tabah. Menunggu dengan sabar akan anak mereka. Tetapi hati Mak mana yang tidak sedih sebenarnya melihat anak mereka sakit. Kami semua terus menunggu dengan sabarnya.

Tepat jam 7.15 petang, ustaz keluar dari wad pembedahan dengan senyumannya yang biasa. Saya pun terus salam dengan ustaz dan bertanya tentang keadaan ustaz. Ternyata semangat ustaz itu langsung tidak pernah luntur dari muka ustaz. Sama seperti dulu. Sudah 2 tahun dah saya tidak berjumpa ustaz kesayangan saya ini. Banyak kenangan dan pengajaran diperolehi daripada ustaz ini. Sebab itu apabila dengar je berita beliau, saya terus tersentak dengan apa yang berlaku oleh beliau.

Semoga sesiapa ex-SHAMS dulu yang mengenali ustaz Khazri boleh la melawat beliau di Wad 5A. Saya pun tidak sempat tanya bagaimana dia kemalangan semua. Nanti anda semua tanya la dia k. Doakan semoga Ustaz sembuh cepat dan boleh berjalan seperti biasa.

No comments: