Monday, September 14, 2009

Saya terima sepupu lagi.


Seorang lelaki dan seorang perempuan


Bayi perempuan


Gambar baby boy sejurus selepas dilahirkan bersama baby girl yg lahir enam minit lebih awal(Diambil dari facebook fauzi othman)

Alhamdulillah, kali ini saya terima kembar sepupu. Kembar ini baru dilahirkan pada pagi hari ahad yang lepas. Saya dan keluarga sempat pergi melihat kembar anak pak su saya ini pada petang ahad tu. Comel sangat. Sekarang atuk saya sudah ada 39 orang cucunya. Cuba kita kira kejap.

Mak Long - 5 orang
Pak Ngah - 5 orang
Pak Lang - 5 orang
Pak Andah - 2 orang (keluarga saya)
Pak Anjang - 9 orang
Pak Chik(Nie) - 3 orang
Pak Chik(Izon) - Belum lagi
Pak Teh - 3 orang
Pak Tam - 3 orang
Pak Su - 4 orang

Masih belum cukup 50 orang. Tetapi ini belum tambah anak saudara saya. Anak Mak Long, Mak Ngah saya sume. Munkin cukup 50. Sekejap sangat semua sudah besar belaka. Kahwin pun bertambah apatah lagi yang mempunyai anak.

Apa-apapun semua mesti gembira apabila mempunyai keluarga yang besar dan bahagia. Itu yang kita hendakkan. Bukan sahaja besar tetapi yang paling penting adalah gembira dan bahagia ditambah dengan keberkatan dari Allah swt.

Kegembiraan akan bertambah sinar apabila menjelangnya raya nanti. Raya lah tempat untuk mengumpulkan semua sanak saudara yang dekat mahupun dari jauh. Tahun ini saya tidaklah berasa beraya sangat oleh kerana keadaan saya dan ujian yang masih belum habis. Habis cuti terus ujian pertengahan. Tidak berasa sangat raya tahun ini.

Apa-apapun raya bukanlah untuk dihidangkan baju baru, seluar baru, rumah baru dan sebagainya yang utama, tetapi apa yang paling penting adalah penghayatan kita terhadap bulan Ramadhan. Dan takbir raya itu menandakan kemenangan kita sebenarnya selain menahan lapar dan dahaga dan sebagainya. Semoga kita menjadi Muslim yang sentiasa bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan. Nikmat keluarga. nikmat Ramadhan dan juga nikmat beraya bersama keluarga.

+Artikel pasal raya nanti akan disambung.


3 comments:

nurilham7 said...

waaa kembar laki perempuan...bestnyerrr

Ahmad Izzat said...

bertuah keluarga paksu saya...

3p4h said...

Wah tahniah bro! Comel la gmbr2 spupu 2...

Siap jelir lidah 2 yg xtahan tu! He5... slmt ari raya, maaf zahir batin.