Friday, September 18, 2009

Jangan calonkan Isa Samad, kata Dr M


Jangan letak Tan Sri Isa Samad sebagai calon BN bagi pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu berkata imej Umno akan terjejas kerana dianggap tidak serius dalam memerangi politik wang sekiranya masih meletakkan mereka yang sudah didapati bersalah dalam rasuah politik sebagai calon.

"Tan Sri Isa sudah didapati bersalah, kalau Umno letak dia juga bermakna bahawa Umno tak ambil berat tentang kes-kes macam ini.

"Kalau pun dia (Isa) boleh menang di situ, kena fikir seluruh Malaysia fikir apa terhadap Umno," katanya dalam temuramah dengan Bernama.

Dipetik daripada Malaysiakini.com

Itulah sebahagian kenyataan Dr M kepada media tentang Pilihanraya kecil ADUN Bagan Pinang. Saya apabila membaca kenyataan beliau ada betulnya. Hal ini kerana pilihanraya ini akan menentukan imej UMNO secara keseluruhannya.

Jika UMNO menghantar Isa Samad sudah pasti UMNO akan mengalami kekalahan. Hal ini saya secara peribadi kalau saya sebagai rakyat saya tidak inginkan ahli politik yang korup yang memakan rasuah.

Bagi saya UMNO perlu kembalikan kepercayaan rakyat dengan meletakkan calon yang berintegriti dan sedia berkhidmat untuk rakyat. Jikalau tidak sampai bila-bila UMNO tidak menang pilihanraya kecil mahupun pilihanraya Umum akan datang.

Semoga pilihanraya kali ini bebas dan bersih dari segala rasuah dan penyelewengan yang tidak sepatutnya berlaku. Rakyat NS hendakkan pemimpin yang mampu berkhidmat untuk rakyat dan bukan untuk kepentingan parti semata-mata.


No comments: