Friday, August 14, 2009

Perginya seorang mujahid Dakwah


Al-Fatihah kepada Allahyarham


Bermula dakwahnya di dalam arena Nasyid dengan kumpulan Nada Murni dan pernah berada dalam madrasah Al-Arqam sebelum ini, pemergiannya ke rahmatullah sangat terasa oleh kita. Saya selaku peminat nasyid dan Rabbani sangat terkejut apabila terdengar berita tentang kematian allahyarham. Bagi saya, beliau adalah seorang mujahid dakwah yang sangat bagus dan senang untuk didekati oleh sesiapa sahaja.

Pemergiannya ke rahmatullah sangat mudah dan sangat mulia bagi saya secara peribadi. Apabila saya terbaca bagaimana akan kematian beliau, saya terasa takut dan sebak kerana saya tidak tahu bagaimana saya akan mati. Kematian beliau ketika sedang menjalani latihan bagi saya kematian yang sangat mulia. Beliau menjalani latihan itu merupakan dakwahnya akan datang kepada orang ramai.

Berdakwah di arena Nasyid ini merupakan satu bidang yang sangat berpengaruh. Kumpulan Nasyid Rabbani bagi saya yang berani menampilkan gaya kontemperori. Walaupun dicemuh dari pelbagai pihak, namun Rabbani terus terkedepan dengan memenangi pelbagai anugerah dan menerima banyak undangan persembahan oleh masyarakat di Malaysia yang dahagakan Nur Islam di daulatkan. Tidak hairanlah, orang ramai khususnya peminat Nasyid terasa akan pemergian beliau.

Semua yang hidup pasti akan mati. Saya pun tidak terkecuali menerima nasib yang sama. Cuma cara sahaja yang berbeza. Secara jujur saya kata saya rasa takut sekarang kerana saya tidak tahu bagaimana saya akan pergi meninggalkan dunia ini. Dan saya juga rasa sebak jika tidak dapat berbuat kebaikan yang sebanyaknya kepada orang ramai. Ampunkan saya jika saya ada berbuat salah kepada sahabat-sahabat semua. Kadang-kadang saya tidak sedar yang saya banyak menyakitkan hati sahabat-sahabat. Maafkan saya.

Ya Allah! Ampunilah dosaku !! Hambamu ini merayu akan keampunanmu !!!

18hb Julai 2009/Masjid UIA/11.00pagi.

1 comment:

Gen_Sec86 said...

al-Fatihah untuk Ustaz Asri..
salam ziarah dari http://lydecker86.wordpress.com