Monday, August 31, 2009

Berita terbaru.


Selamat sudah kereta aku.. Berkata hati aku. Baru-baru ini saya telah mendapatkan pelekat kenderaan UIA yang baru. Pertama kali memakainya di kereta membuatkan saya berasa lega dan selamat. Lepas ini tiada masalah lagi untuk masuk ke UIA. Bersyukur sangat. Alhamdulillah.

Dalam masa yang sama, baru-baru ini juga pada malam Merdeka, saya sempat untuk ke KLCC bagi melihat bunga api di sana. Sayangnya, bunga api itu tidak meletup tetapi dia simpan dalam kedai mercun. Mungkin kerajaan tidak bagi semua untuk bermain mercun. Satu teladan yang patut dicontohi.

Dalam bulan Ramadhan kali ini, kita banyak dihidangkan dengan pelbagai makanan. Di mana-mana bazar pasti akan ramai orang datang membeli tidak kira di curuk mana letaknya bazar tersebut. Dan pasti semua yang menjual pasti akan habis dan mendapat untungnya pada akhirnya. Tambahan lagi bulan Ramadhan, sepatutnya kita beramal jariah dan bersedekah tidak kira kepada sesiapa sahaja hatta kepada sahabat kita sekalipun.

Selain itu, perkara terpenting yang perlu kita fikirkan dalam bulan ramadhan ini adalah untuk meminta dosa kita diampunkan dan terhindar dari azab api neraka. Jika di dalam bulan Ramadhan pun kita masih hendak berdengki dengan meletakkan harga yang tinggi kepada kita, itu tidak melambangkan akhlak seorang muslim di bulan Ramadhan. Tambahan pula,kita juga perlu bijak dalam membuat penilaian.

Terakhir, hari ini sudah 10 hari kita berpuasa. Dan 10 pertengahan ini adalah pengampunan dari Allah swt. Bersama kita mengejar maarifah dari Allah swt supaya kita tidak menyesal apabila perginya Ramadhan kali ini. Selamat berpuasa dan selamat menjalani ibadah dalam bulan Ramadhan.

No comments: