Monday, July 6, 2009

Semangat menimba ilmu


Gambar pada 2003. Masa tu saya form 4.

Salam. Pada 5 Julai yang lalu, satu peristiwa yang bersejarah telah berlaku. Peristiwa yang menunjukkan semangat ingin menuntut ilmu. Tarikh ini merupakan tarikh pendaftaran ibundaku yang tercinta untuk menyambung Master in Bahasa Inggeris Korporat.

Saya apabila mendengar dia kata dia ingin melanjutkan pelajaran, saya agak terkejut. Memang dari dulu lagi ibuku bercita-cita menyambung pelajaran. Kalau boleh hingga ke peringkat PHD. Tetapi masa dan keadaan yang tidak mengizinkan. Ibuku tidak dapat berbuat begitu pada awalnya.

Pencapaian pendidikan yang tertinggi memang menjadi satu trend buat masa ni. Kita nak gaji lebih ataupun senang mendapat kerja mesti mendapat pendidikan yang tertinggi. Makin tinggi pendidikan kita makin senang dan tinggi gaji kita. Saya sendiri pun hendak mengikut jejak langkah ibundaku. Tetapi cadangnya di luar Negara. Insya Allah.

Akhir sekali, saya mengucapkan tahniah kepada ibundaku yang tercinta kerana berjaya menyambung pengajian ke Master in Bahasa Inggeris. Semoga dipermudahkan perjalanannya dalam masa 2 tahun ini. Nanti kita semua ramai-ramai ke UPM lagi. Doakan bersama.


Teruskan bersemangat ibu!!


We all love you!!!



No comments: