Tuesday, June 24, 2008

Menteri Besar sudah lepas..


Alhamdulillah, lepas juga beliau... Begitulah terdetik di hati saya ketika membaca surat khabar hari ini tentang MB kesayangan rakyat Negeri Sembilan. Entah betul atau tidak. Cuma sama-sama kita hayati seorang pemimpin yang akhirnya digantung keahlian oleh kerana salah guna wang di dalam politiknya.

"Saya hanya tersenyum apabila menerima surat itu". Kata Bekas Naib Presiden UMNO, Tan Sri Isa Samad, 59 tahun. Begitulah berakhirnya tarikh penggantungan ahli oleh Majlis Tertinggi UMNO pada jumaat yang lalu. Penggantungan selama tiga tahun pada 24 Jun 2005 akhirnya berakhir dengan ketenangan yang amat jelas sekali.

Beliau sepatutnya dikenakan penggantungan selama enam tahun kerana terlibat dengan rasuah politik dan menyebabkan beliau kehilangan hak sebagai ahli parti. Selain itu, beliau juga kehilangan jawatan2 yang dipegang selama ini. Selepas dibuat rayuan menyaksikan ahli panel mengurangkan penggantungan kepada tiga tahun atas sebab kelakuan dan perkhidmatannya walaupun tidak memegang apa-apa jawatan.

Alhamdulillah harap2 beliau sedar dari kenikmatan dunia ini yang menyebabkan semua jawatan dan harta ditarik oleh Allah s.w.t. Itu baru balasan di dunia belum lagi di akhirat. Masing-masing mempunyai balasan yang sama adil oleh Allah s.w.t.

Balasan yang setimpal pasti akan diberi kepada hamba yang tidak bersyukur dengan nikmat Allah. Malahan Allah s.w.t akan menarik balik rezeki jika manusia itu tidak tahu untuk bersyukur. Ingatlah pesan Allah s.w.t bahawa Allah akan menambah rezeki mereka jika mereka bersyukur.


No comments: